PadrãoShiny
Gênero: 100%
Felicidade base: 0
Experiência base: 295
Taxa de captura: 10
Leveling: SlowMáx: 1.250.000 Exp.
EVs fornecidos: Def +3Total: 3
Competitivo
In-Game
Abilities
Protosynthesis: Se Sunny Day estiver ativo ou o Pokémon usar um Booster Energy, o stat mais alto aumentará em 1,3x, ou em 1,5x se for a Speed.
Base stats
HP
Atk
Def
SpA
SpD
Spe
Level 50
Level 100
165 212
320 414
108 183
211 361
113 190
222 375
63 128
121 251
88 159
171 313
86 157
168 309
Cadeia evolutiva
1 nível evolutivo.
Moves que aprende
SV
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ancient Power Level up | 60 | 100 | 5 | Tem 10% de chance de aumentar todos os stats em 1 estágio (não accuracy/evasion). | ||
Bite Level up | 60 | 100 | 25 | Tem 30% de chance de causar flinch. | ||
Body Slam Machine | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Breaking Swipe Machine | 60 | 100 | 15 | Tem 100% de chance de diminuir o Attack do adversário em 1 estágio. | ||
Bulldoze Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Burning Bulwark Level up Evento | — | — | 10 | Protects from damaging attacks. Contact: burn. | ||
Crunch Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de diminuir a Defense do alvo em 1 estágio. | ||
Crush Claw Level up | 75 | 95 | 10 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Double-Edge Machine | 120 | 100 | 15 | Tem 33% de recoil. | ||
Double Kick Level up | 30 | 100 | 30 | Hits 2 times in one turn. | ||
Draco Meteor Machine | 130 | 90 | 5 | Lowers the user's Sp Atk by 2. | ||
Dragon Cheer Machine | — | — | 15 | Ally: Crit ratio +1, or +2 if ally is Dragon-type. | ||
Dragon Claw Level up Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Dragon Dance Machine | — | — | 20 | Raises the user's Attack and Speed by 1. | ||
Dragon Pulse Machine | 85 | 100 | 10 | No additional effect. | ||
Dragon Rush Level up Evento | 100 | 75 | 10 | 20% chance to causar flinch. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Earthquake Machine | 100 | 100 | 10 | Atinge Pokémon adjacentes. Causa o dobro de dano em Dig. | ||
Endure Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Level up Machine Evento | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Fang Level up Machine | 65 | 95 | 15 | Tem 10% de chance de queimar. Tem 10% de chance de causar finch. | ||
Fire Spin Machine | 35 | 85 | 15 | Traps and damages the target for 4-5 turns. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flare Blitz Level up Machine | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Giga Impact Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode mover no próximo turno. | ||
Heat Crash Machine | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Heat Wave Machine | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Howl Level up | — | — | 40 | Raises the user's and ally's Attack by 1. | ||
Hyper Beam Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode se mover no próximo turno. | ||
Incinerate Level up | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Iron Head Machine | 80 | 100 | 15 | 30% chance to causar flinch. | ||
Lava Plume Level up Evento | 80 | 100 | 15 | 30% chance to burn adjacent Pokemon. | ||
Leer Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Morning Sun Level up | — | — | 5 | Heals the user by a weather-dependent amount. | ||
Noble Roar Level up | — | 100 | 30 | Lowers the target's Attack and Sp Atk by 1. | ||
Outrage Level up Machine | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psychic Fangs Machine | 85 | 100 | 10 | Destroys screens, unless the target is immune. | ||
Raging Fury Level up | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Reversal Machine | — | 100 | 15 | More power the less HP the user has left. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Scale Shot Machine | 25 | 90 | 20 | Hits 2-5 times. User: -1 Def, +1 Spe after last hit. | ||
Scary Face Machine | — | 100 | 10 | Lowers the target's Speed by 2. | ||
Scorching Sands Machine | 70 | 100 | 10 | 30% chance to burn the target. Thaws target. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Smart Strike Machine | 70 | — | 10 | This Move does not check accuracy. | ||
Snarl Machine | 55 | 95 | 15 | Tem 100% de chance de reduzir o Sp. Atk dos adversários em 1 estágio. | ||
Stomp Level up | 65 | 100 | 20 | 30% chance to causar flinch. | ||
Stomping Tantrum Machine | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Stone Edge Machine | 100 | 80 | 5 | High critical hit ratio. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Level up Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Take Down Machine | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Temper Flare Machine | 75 | 100 | 10 | O Power dobra se o último Move do usuário falhou. | ||
Tera Blast Machine | 80 | 100 | 10 | Se Terastalizado: Physical se o Atk > SpA; tipo = Tera Type. | ||
Thunder Fang Machine | 65 | 95 | 15 | 10% chance to paralyze. 10% chance to flinch. | ||
Weather Ball Machine | 50 | 100 | 10 | O Power dobra e o tipo varia a depender do clima. |
Cadeia evolutiva
1 nível evolutivo.
Descrição In-game:
Violet
It resembles an eerie Pokémon once shown in a paranormal magazine. That Pokémon was said to be an Entei regenerated from a fossil.
Scarlet
There are scant few reports of this creature being sighted. One short video shows it rampaging and spouting pillars of flame.
Moves que aprende
Gen IX
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Stomp Level 1 | 65 | 100 | 20 | 30% chance to causar flinch. | ||
Leer Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ancient Power Level 1 | 60 | 100 | 5 | Tem 10% de chance de aumentar todos os stats em 1 estágio (não accuracy/evasion). | ||
Noble Roar Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the target's Attack and Sp Atk by 1. | ||
Sunny Day Level 1 | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Incinerate Level 1 | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Double Kick Level 1 | 30 | 100 | 30 | Hits 2 times in one turn. | ||
Fire Fang Level 7 | 65 | 95 | 15 | Tem 10% de chance de queimar. Tem 10% de chance de causar finch. | ||
Howl Level 14 | — | — | 40 | Raises the user's and ally's Attack by 1. | ||
Bite Level 21 | 60 | 100 | 25 | Tem 30% de chance de causar flinch. | ||
Dragon Claw Level 28 | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Crush Claw Level 35 | 75 | 95 | 10 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Morning Sun Level 42 | — | — | 5 | Heals the user by a weather-dependent amount. | ||
Burning Bulwark Level 49 | — | — | 10 | Protects from damaging attacks. Contact: burn. | ||
Dragon Rush Level 56 | 100 | 75 | 10 | 20% chance to causar flinch. | ||
Fire Blast Level 63 | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Lava Plume Level 70 | 80 | 100 | 15 | 30% chance to burn adjacent Pokemon. | ||
Outrage Level 77 | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Flare Blitz Level 84 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Raging Fury Level 91 | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Machine | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Breaking Swipe Machine | 60 | 100 | 15 | Tem 100% de chance de diminuir o Attack do adversário em 1 estágio. | ||
Bulldoze Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Crunch Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de diminuir a Defense do alvo em 1 estágio. | ||
Double-Edge Machine | 120 | 100 | 15 | Tem 33% de recoil. | ||
Draco Meteor Machine | 130 | 90 | 5 | Lowers the user's Sp Atk by 2. | ||
Dragon Cheer Machine | — | — | 15 | Ally: Crit ratio +1, or +2 if ally is Dragon-type. | ||
Dragon Claw Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Dragon Dance Machine | — | — | 20 | Raises the user's Attack and Speed by 1. | ||
Dragon Pulse Machine | 85 | 100 | 10 | No additional effect. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Earthquake Machine | 100 | 100 | 10 | Atinge Pokémon adjacentes. Causa o dobro de dano em Dig. | ||
Endure Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Fang Machine | 65 | 95 | 15 | Tem 10% de chance de queimar. Tem 10% de chance de causar finch. | ||
Fire Spin Machine | 35 | 85 | 15 | Traps and damages the target for 4-5 turns. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flare Blitz Machine | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Giga Impact Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode mover no próximo turno. | ||
Heat Crash Machine | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Heat Wave Machine | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Hyper Beam Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode se mover no próximo turno. | ||
Iron Head Machine | 80 | 100 | 15 | 30% chance to causar flinch. | ||
Outrage Machine | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psychic Fangs Machine | 85 | 100 | 10 | Destroys screens, unless the target is immune. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Reversal Machine | — | 100 | 15 | More power the less HP the user has left. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Scale Shot Machine | 25 | 90 | 20 | Hits 2-5 times. User: -1 Def, +1 Spe after last hit. | ||
Scary Face Machine | — | 100 | 10 | Lowers the target's Speed by 2. | ||
Scorching Sands Machine | 70 | 100 | 10 | 30% chance to burn the target. Thaws target. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Smart Strike Machine | 70 | — | 10 | This Move does not check accuracy. | ||
Snarl Machine | 55 | 95 | 15 | Tem 100% de chance de reduzir o Sp. Atk dos adversários em 1 estágio. | ||
Stomping Tantrum Machine | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Stone Edge Machine | 100 | 80 | 5 | High critical hit ratio. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Take Down Machine | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Temper Flare Machine | 75 | 100 | 10 | O Power dobra se o último Move do usuário falhou. | ||
Tera Blast Machine | 80 | 100 | 10 | Se Terastalizado: Physical se o Atk > SpA; tipo = Tera Type. | ||
Thunder Fang Machine | 65 | 95 | 15 | 10% chance to paralyze. 10% chance to flinch. | ||
Weather Ball Machine | 50 | 100 | 10 | O Power dobra e o tipo varia a depender do clima. |